Gracze są znudzeni sztampową komunikacją od brandów. Dlatego daliśmy im wyjątkową rozrywkę w postaci szeroko zakrojonej gamingowej aktywacji z Paczkomatem w roli głównej. Akcja została nominowana do nagrody KTR w kategorii Communication — Online — Social Activations.
Obsługa (produkcyjna, realizacyjna oraz graficzna) turnieju dla 16 zawodników
Influencer management
Projekt i realizacja customowej mapy w GeoGuessr
Nagrania oraz montaż spotu promocyjnego
Strategia marketingowa akcji we współpracy z klientem
Stworzyliśmy gamingową kampanię dla InPost, bazując na popularnej grze GeoGuessr. Dzięki customowej mapie gracze mogą trafić do jednego z 2000 punktów odbioru Paczkomat przez Google Street View, a ich zadaniem jest jak najszybciej zlokalizować się na mapie. Influencerzy przetestowali mapę w specjalnym turnieju, sprawdzając swoją wiedzę geograficzną.
InPost chce zwiększyć świadomość marki wśród młodych odbiorców. W tym celu wykorzystaliśmy gaming, jako jeden z najlepszych nośników dotarcia do grupy docelowej. Wiemy, że gracze cenią sobie niestandardowe inicjatywy i poczucie humoru, a przy okazji są bardzo wyczuleni na sztuczne i bezbarwne aktywacje. Dlatego skorzystaliśmy z potencjału memicznego, który niesie ze sobą Paczkomat, by stworzyć natywne, gamingowe doświadczenie w obrębie Geoguessr.
INFLUENCERZY
Mając świadomość, że gracze tworzą społeczności skupione dookoła influencerów, w akcję zaangażowaliśmy 17 twórców, w tym lidera GeoGuessr w Polsce — Grafa. Zaproszeni content creatorzy zmierzyli się w esportowo-geograficznym turnieju, którego dodatkowym celem była promocja usługi InPost Pay na głównej transmisji wydarzenia.
REZULTAT
Kampania przyniosła sukces na wielu poziomach. Budowanie sprzedaży poprzez usługę InPost Pay w ramach specjalnej akcji promocyjnej zaowocowało 60-procentową konwersją zamówień przez aplikację. W mediach społecznościowych udało nam się zdobyć ponad półtora miliona wyświetleń na postach komunikujących akcję oraz ponad 330 tys. wyświetleń na materiałach wideo promujących turniej. Wydarzenie odnotowało 154 tys. obejrzanych godzin na obu platformach live streamingowych, a w szczytowym momencie transmisję oglądało 33 031 widzów.
Akcja miała pozytywny odbiór w środowisku graczy na Twitchu i YouTube, a także innych platformach social media. Zaproszeni influencerzy oraz widzowie chętnie wchodzili w interakcję z kontem brandu i często bezpośrednio chwalili wydarzenie..
Wpływ wydarzenia na społeczność gamingową potwierdził także twórca gry GeoGuessr, który w związku z turniejem odnotował znaczny wzrost liczby założonych kont w Polsce, oraz wykupionych pakietów premium. W efekcie wydarzeniu wielu streamerów włączyło GeoGuessra do swojego contentu i regularnie realizują transmisje solo lub z widzami. Mapa “A Paczkomat World” budzi pozytywne emocje za sprawą memiczności i poziomu trudności, dzięki czemu jej wartość gameplayowa jest ponadczasowa. Skutkiem jest ciągle wzrastająca liczba zagrań (>12k), mimo tego, że turniej i konkurs skończyły się dawno temu