Przepis na sukces short form content z wydarzeń na żywo? Dobrze wykorzystać społeczność do budowania viralowych treści — w końcu sama wie najlepiej, o czym chce mówić (i co słyszeć!). Tą zasadą kierowaliśmy się przy nagraniach z Meet at Rift, gdzie animowaliśmy członków społeczności gier Riot Games, tworząc materiały na social media klienta.
Nagrania
Montaż i postprodukcja
Na przestrzeni dwóch wydarzeń Meet at Rift w Łodzi udało nam się nagrać 6 materiałów wideo, które łącznie wygenerowały ponad 300 tys. wyświetleń na YouTube Reels. Celem strategicznym klienta było wykorzystanie filmów, by pokazać szerokiej publice event i żywą społeczność Riot Games. Chcąc zachować shortowy sznyt przy tworzeniu wideo, skupiliśmy się na kilku filarach, które pozwoliły nam skutecznie spełnić założenia, przy okazji generując wysokie zasięgi.
CELEBRACJA RÓŻNORODNOŚCI
Jednym z najważniejszych insightów, jaki wyłapaliśmy na samym początku pracy nad materiałami, było zrozumienie jak zróżnicowana jest społeczność, którą angażujemy. Od profesjonalnych zawodników, czy trenerów, przez cosplayerów po casualowych entuzjastów wszystkich czterech gier Riot Games. Podchodząc do pracy kreatywnej nad pomysłami na filmy, od samego startu musieliśmy założyć którą część community chcemy naświetlić i jak stworzyć warunki do tego, by zaangażować każdą.
INFLUENCERZY
ŚWIEŻE POMYSŁY
Po prostu. Nie ma zasięgowych wrzutek na social media bez dobrych pomysłów na content. W naszym przypadku postawiliśmy na formaty, które pozwolą się wypowiedzieć społeczności. Idąc tym tropem, sprawdziliśmy wiedzę community z pierwszego sezonu Arcane tuż przed premierą drugiego, zapytaliśmy o przekonania i opinie (m.in. polaryzujące pytanie o ulubione umiejętności w grze) i daliśmy szansę zaprezentować się tym, którzy lubią wyrażać się wizualnie. Cosplayerzy witający się z nami “in character”, czy budowanie ostatecznej postaci w LoLu złożonej z dowolnego zestawu umiejętności to oryginalne pomysły, które świetnie performowały na social media.
Ostatecznie najbardziej liczy się zadowolenie klienta, który docenił nie tylko świetne wyświetlenia, ale przede wszystkim zaufał nam na tyle, że shortowe relacje z wydarzeń na żywo stały się jednym z głównych elementów strategii kanału. Oprócz dwóch edycji Meet at Rift (z niecierpliwością czekamy na kolejną!) działaliśmy także chociażby podczas media days LEC, czy Fabryki Spotkań Arcane w Warszawie
MONTAŻ
Godziny nagrań przekuliśmy w zaledwie kilka minut materiałów. Dynamiczny montaż krótkiej formy, to już standard w branży wideo, ale w naszym przypadku dochodzi także odpowiednia selekcja wypowiedzi, a także konieczność uwzględnienia brandingu klienta. Poprzez urozmaicenie filmików elementami z gier takimi jak emotki, portrety postaci czy linie dialogowe, udało nam się skutecznie połączyć naładowany dynamiką i emocjami montaż z vibem Riot Games.
Ostatecznie najbardziej liczy się zadowolenie klienta, który docenił nie tylko świetne wyświetlenia, ale przede wszystkim zaufał nam na tyle, że shortowe relacje z wydarzeń na żywo stały się jednym z głównych elementów strategii kanału. Oprócz dwóch edycji Meet at Rift (z niecierpliwością czekamy na kolejną!) działaliśmy także chociażby podczas media days LEC, czy Fabryki Spotkań Arcane w Warszawie.